Brakar er Buskeruds busselskap og sørger hver dag for at tusenvis av innbyggere kommer seg til og fra jobb, skole og fritidsaktiviteter. Vi i Skalar har fått lov til å lage Brakars nye nettsider, som blant annet skal gjøre det enklere å finne riktig rute, riktig pris og kunne løse hverdagsutfordringer som å melde fra om en gjenglemt gymbag eller å søke om skoleskyss.

Innholdsstrategi

Innholdsstrategien er utviklet ved hjelp av kjernesidemetodikken, der man bygger en nettside rundt sidens målgrupper. Sammen med Brakar avdekket vi nettsidens fire hovedmålgrupper og bygget innholdet rundt disse og deres ‘innholdskjerner’.

brakardesktop

Selvbetjening

De nye nettsidenes viktigste kjerner er reiseplanleggeren, info om og søknadsskjema for skoleskyss, samt kundeservice. Blant de viktigste funksjonalitetene er mulighet for å sette en reiserute som favoritt, selv melde fra om funnet eller mistet hittegods og mulighet for å sende inn kvittering for utlegg til reisegaranti­taxi.

brakarskjerm

Mobil

Sidene er utviklet etter “mobile first”–prinsippet, der vi først har tegnet sidene på mobil, for deretter å tilpasse det nettbrett og desktop. Blant annet har dette resultert i tre tydelige menyvalg som er dratt ut i egne direkte­knapper på forsiden.

brakarskjerm