Oslo Innovation Week

Oppdatert digital tilstedeværelse: Fokus på brukeropplevelse for å lykkes med internasjonal vekst

Main image
Logo

Oslo Innovation Week er en internasjonal møteplass for bærekraftig innovasjon, med over 30 000 deltakere, 400+ foredragsholdere og 150 partnere. Arrangementet eies av Oslo kommune og drives av Oslo Business Region.

Kort fortalt

Problemet

Oslo Innovation Week trengte en digital tilstedeværelse og nettside som kunne støtte arrangementets vekst og gjøre det enklere for et internasjonalt publikum å finne frem.

Løsning

Skalar designet og utviklet en ny nettside tilpasset både fysiske og digitale formater, med et fleksibelt programsystem og støtte for ny visuell identitet.

Resultat

En brukervennlig og visuelt sterk plattform som reflekterte Oslo Innovation Weeks ambisjoner og ga bedre opplevelser for både deltakere og samarbeidspartnere.

Gjennom samarbeidet så leverte vi

Prosess
Hvor vi startet


Da Skalar kom inn i prosjektet, hadde Oslo Innovation Week en nettside som ikke lenger reflekterte arrangementets ambisjoner eller utvikling. Arrangementet hadde vokst kraftig, både i omfang og rekkevidde – og det var behov for en mer moderne, fleksibel løsning.

Målet og oppdraget til Skalar


Vårt mål var å gi OIW en nettside som kunne følge med i arrangementets utvikling. Vi leverte en løsning som gjorde det enklere for besøkende å finne frem, for arrangører å synliggjøre seg, og for Oslo Innovation Week å kommunisere hvem de er. Etter lansering har vi videreutviklet nettsiden i takt med behovene, inkludert implementering av ny merkevare.

Tilbakemeldinger

Veldig godt samarbeid! Raskt svar fra teamet når det kom henvendelser fra OIW.

Jan Kuijken, Project and Communications Coordinator
Verdi for
Oslo Innovation Week

Skalars leveranse har gitt Oslo Innovation Week en moderne og fleksibel nettside som støtter arrangementets vekst og ambisjoner. I tillegg har nettsiden gjort det enklere for deltakere å finne frem og for partnere å synliggjøre seg. Gjennom tett samarbeid og løpende videreutvikling, har vi sikret at nettsiden fortsatt er relevant, brukervennlig og i tråd med OIWs visuelle profil og strategiske retning.

30k
Aktive deltakere
400+
Foredragsholdere
80+
Arrangementer
150
Registrerte partnere
Browser shot
Arrow
Filtrering og en forbedret brukergrensesnitt gjør det enklere å finne frem til interessante innhold
Teaser image for next case
Kanskje du er interessert i

Teknologi som konkurransefortrinn: Hvordan OBOS Nye Hjem fikk økt kundetilfredshet

Read more
Kanskje du er interessert i

Teknologi som konkurransefortrinn: Hvordan OBOS Nye Hjem fikk økt kundetilfredshet

Les mer
Kanskje du er interessert i

Inviso ble markedsleder: En teknologisk plattform som muliggjorde rask vekst

Les mer
Kanskje du er interessert i

Fra friksjon til flyt: Slik hjalp vi Folkeinvest med å vokse

Les mer
Kanskje du er interessert i

Synes bilinteresserte det er gøy å samle på biler digitalt?

Les mer
Kanskje du er interessert i

Bedre opplevelse for kunder og ansatte: Nytt bookingsystem som holder Oksnøen Leirskole i tet

Les mer
Kanskje du er interessert i

Bygget for å lede: Markedets mest presise verktøy for karbonregnskap

Les mer
Kanskje du er interessert i

Oppdatert digital tilstedeværelse: Fokus på brukeropplevelse for å lykkes med internasjonal vekst

Les mer
Kanskje du er interessert i

Teknologisk transformasjon for økt brukerengasjement

Les mer
Ved å klikke på "Godta", samtykker du til bruk av informasjonskapsler for å forbedre nettstedet, analysere bruken og støtte markedsføring.