Rally

Synes bilinteresserte det er gøy å samle på biler digitalt?

Main image
Logo

Rally er utviklet og eid av Skalar – som et eksempel på hvordan vi tester egne idéer i markedet, med samme tilnærming som vi bruker for kundene våre. Prosjektet ga oss verdifull læring om både brukerbehov og forretningsmodeller – og viste hvordan små team kan validere idéer raskt og målrettet.

Kort fortalt

Problemet

Bilentusiaster har ingen felles digital arena for å samle, dele og følge med på favorittkjøretøy. Eksisterende løsninger er fragmenterte og lite engasjerende.

Løsning

Rally – en app som lar brukere samle på kjøretøy, følge eiere og få informasjon, bilder og historier, med teknisk støtte for reg.nr-søk og eventoppdateringer.

Resultat

Lansert på Oslo Motor Show. Over 200 brukere testet løsningen, og vi gjennomførte hundrevis av samtaler med entusiaster. Vi fikk verdifull innsikt – og lærte at dette er et nisjeprodukt uten en tydelig forretningsmodell i dag.

Gjennom samarbeidet så leverte vi

Prosess
Hva gjorde vi i prosjektet?

Alt startet som en intern idé blant bilentusiaster i Skalar. Vi ønsket å finne ut om det fantes et reelt behov i markedet – og hvordan det kunne løses på en engasjerende og teknisk nytenkende måte.Vi satte sammen et tverrfaglig team for å utvikle en MVP på kort tid. Målet var ikke å bygge et ferdig produkt, men å teste om idéen hadde potensial. Med ny teknologi og fokus på brukeropplevelse, bygget vi og lanserte appen til Oslo Motor Show, der vi fikk førstehånds feedback rett fra målgruppen.Gjennom prosjektet kunne vi konkludere om at dette ikke er en levedyktig forretningsidé, men et morsomt hobbyprosjekt for de som er i målgruppen.

Tilbakemeldinger

‍Rally-appen gjør at du endelig kan få informasjon om kjøretøyene du samler, slik at du får en historie å samle på og fortelle videre. Som skattejakt for motorentusiaster!

Evald Fjærgård, bilentusiast
Verdi for
Rally

Browser shot
Arrow
Teaser image for next case
Kanskje du er interessert i

Teknologi som konkurransefortrinn: Hvordan OBOS Nye Hjem fikk økt kundetilfredshet

Read more
Kanskje du er interessert i

Teknologi som konkurransefortrinn: Hvordan OBOS Nye Hjem fikk økt kundetilfredshet

Les mer
Kanskje du er interessert i

Inviso ble markedsleder: En teknologisk plattform som muliggjorde rask vekst

Les mer
Kanskje du er interessert i

Fra friksjon til flyt: Slik hjalp vi Folkeinvest med å vokse

Les mer
Kanskje du er interessert i

Synes bilinteresserte det er gøy å samle på biler digitalt?

Les mer
Kanskje du er interessert i

Bedre opplevelse for kunder og ansatte: Nytt bookingsystem som holder Oksnøen Leirskole i tet

Les mer
Kanskje du er interessert i

Bygget for å lede: Markedets mest presise verktøy for karbonregnskap

Les mer
Kanskje du er interessert i

Oppdatert digital tilstedeværelse: Fokus på brukeropplevelse for å lykkes med internasjonal vekst

Les mer
Kanskje du er interessert i

Teknologisk transformasjon for økt brukerengasjement

Les mer
Ved å klikke på "Godta", samtykker du til bruk av informasjonskapsler for å forbedre nettstedet, analysere bruken og støtte markedsføring.